Thursday, August 27, 2009

Marina e Lysimacho (Ronaldo e Tatiana de Grupo X1X, Belem, SP.)





















Marina
O senhor sabe que a casa e esse tipo de lugar e entrar nela?
Que os deuses
Livrem-me deste antro de pecado,
Mesmo pra ser humilde passainho,
Voando no ar puro!
Lysimaco
Eu nao pensava
Que falasses tao bem; mas nem em
sonhos.
Trouxesse eu prĂ¡qui mente corrupta,
Sua fala a mudava,
Marina
Que os bons deuses o guardem!

Marina
Do you know this house to be a place of such resort, and will come into´t?
O, that the gods
Would set me free from this unhallowed place,
Though they die change me from the meanest bird
That flies i´th´purer air!
Lysimaco
I did not think
Thou couldst have spoke so well, ne'er dreamt thou couldst.
Had I brought hither a corrupted mind
Thy speech had altered it.
Marina
The gods preserve you.

No comments:

Post a Comment